reklama

Si zákazník? Tak cvakaj, zaviaž sa a sťažuj sa na lampárni

Kedysi platilo staré známe – „Náš zákazník, náš pán.“ Lenže určité spoločnosti si už vybudovali takú „pozíciu“, že zákazník je pre nich „pán“ len do momentu, keď s nimi podpíše zmluvu, poprípade keď mu zmluva končí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

S „ružovým operátorom“ mám zmluvu odkedy prišiel na Slovensko. Samozrejme, vtedy to nebol „ružový operátor“, ale iná firma. Keď to zhrniem, tak počas dlhých rokov som nemala žiadny extra problém. Ak sa aj niečo vyskytlo, našlo sa riešenie a ja som nemala dôvod vôbec rozmýšľať o nejakom operátorovi. Platila som, čo bolo treba a oni mi poskytovali služby. 

Minulý rok na jar mi skončila dvojročná akcia na TV a internet. Mala som klasický balík programov (skoro som ich ani nepozerala) a normálny net, ktorý občas vypadol. Samozrejme, že „povolaní“ si svojim „bystrým zrakom“ všimli, že sa to udialo a ich „roztomilí“ pracovníci mi vyvolávali aj trikrát za týždeň. Darmo som im vysvetľovala, že sa zatiaľ nechcem viazať, lebo neviem, či neodídem do zahraničia. Tvárili sa, že tomu rozumejú, ale odrazu mi prišla vyššia faktúra asi o 10 eur. Pomyslela som si, že to je v poriadku, veď sa neviažem. Ďalší mesiac už faktúra vyskočila o 20 eur a potom sa vyšplhala až na „krásnych“ 80 eur – za internet ktorý nie je rýchly a TV, ktorá pravidelne mrzne a kanály sa samovoľne blokujú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najprv som sa musela upokojiť, pretože som vedela, že ak zavolám na linku zákazníkom, budú milí a ústretoví. Hovory sa totiž nahrávajú a nejako vás vždy uchlácholia. Povedala som, že chcem všetko hneď zrušiť, pretože nie je možné, aby som platila 80 eur za nič. Samozrejme, slečna mi „rozumela“ a ako keby nič mi oznámila, že mi to všetko môžu „vrátiť“, ak sa zaviažem na dva roky. Vtedy som už vedela, že zostanem na Slovensku a keďže peniaze „netlačím“ na domácej tlačiarni, súhlasila som. Dokonca mi ešte aktivovali aj nový balík programov s internetom – vraj ho môžem do mesiaca zrušiť ak mi nebude vyhovovať. Lenže aj najrýchlejší net mi padal. Tak som im opäť telefonovala - vedela som, že chyba je v routri, ale vraj najprv musím vyskúšať ich geniálnu, mimochodom spoplatnenú službu za 10 eur. Povedali mi, čo som už vedela, keďže asi nie som „technický tupec“ a dospeli k neskutočnému objavu – musia mi vymeniť router. Tentoraz mi slečna oznámila, že budem platiť 30 eur, na čo som jej povedala, že si môžem router kúpiť aj sama. Na druhý deň mi už iná slečna povedala, že router patrí im a teda výmena je zadarmo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Medzitým mi niekto volal, že ak mám ten nový balík programov, dostanem za výhodnú cenu aj paušál s telefónom keďže mi končí akcia. Väčšinou si vždy telefóny pozriem, ale keďže som brala ten nový ako rezervu, tak som súhlasila. Mala som však námietky k balíku dát, lebo net používam a rozhodne sa mi nezdal dostatočný. Nato ma slečna presviedčala, že to vôbec nevadí, lebo internet sa len „trošku“ spomalí a takto to bude super výhodné. Ten trošku spomalený net je tak pomalý, že uplynie „100 rokov“, kým sa vám podarí otvoriť nejakú stránku a ďalších „200 rokov“, kým niečo napíšete a odoslať sa to neodošle. Samozrejme, „ružoví“ majú riešenie – predražené dáta si môžete dokúpiť a tým pádom ste tam, kde ste boli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No a teraz k tomu geniálnemu telefónu. Prišla mi A3 a už som tušila, že s ním bude problém, lebo z tohto telefónu batériu nevyberiete a smartfóny mrznú – to vedia všetci. Tým, že má kovové telo je „super odolný“ – tvrdili „ružoví odborníci“. Povedala som si, že dám telefónu šancu. Vyhovoval mi, lebo bol tenký a mala som ešte 2 služobné mobily, takže sa mi to aj celkom hodilo. Aká som však zostala prekvapená, keď som asi po dvoch týždňoch používania položila v jedno ráno „super odolný telefón“ spolu s dvomi „neodolnými“ na stôl v obývačke. „Super odolný“ zhasol a už sa s ním nič nedalo. Tak som ho odniesla do servisu, kde prijali moju reklamáciu a pracovník mi povedal, že aj jemu sa to s týmto typom telefónu stalo. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po troch týždňoch mi prišla sms, že si mám prísť po prístroj. Aké bolo moje prekvapenie, keď mi pracovník s úsmevom oznámil, že reklamáciu neprijali, lebo v telefóne bola „neznáma tekutina“. Tak som povedala ŽARTOM, či je možné, aby mi tekutina natiekla cez noc, keď sa telefón nabíjal cez nabíjačku. Pracovník sa zamyslel a úplne vážne mi odpovedal – „Hm...asi nemáte doma vodnú elektráreň? Tak asi to cez noc nenatieklo. Jednoducho musíte rešpektovať rozhodnutie servisu, my s tým nič nemáme. Možno ste varili blízko toho telefónu polievku...“ Keď som tieto „perly“ predýchala, povedala som, že žiadam fotodokumentáciu, lebo telefón nebol v kuchyni, ani v kúpeľni, ani nezmokol a neprevzala som ho. Asi o týždeň mi prišla opäť sms, kde mi oznámili, že ak si neprídem po telefón, budú mi účtovať „skladné“. Pri tej príležitosti som si teda povedala, že zmením ten nezmyselný balík programov. Asi po pol hodine bádania v počítači mi oznámili, že sa to nedá, lebo to spojili s tým paušálom na mobil a je to jeden výhodný balík. To už som mala pocit, že buď ja rozprávam po čínsky, alebo oni nejakým úplne iným jazykom. Potom mi odporučili, že si môžem telefón dať opraviť v inom servise, kde oprava nebude stáť 200 eur, čo bola takmer úplná cena nového telefónu.

Takže výsledok je, že platím mesačne za telefón, do ktorého sa dostala tekutina, ale môžem to všetko poslať súdnemu znalcovi a na vlastné náklady sa súdiť. Mám televízne programy, ktoré nepozerám a to, že BOX mrzne nie je dôvod na to, aby som bola nervózna. Ak mi padne net, minimálne raz za deň, najprv mi automat na technickej podpore oznámi, aby som reštartovala zariadenie a ak to nepôjde, mám o 20 minút zavolať znova. A ak sa net v telefóne spomalí, tak si môžem dokúpiť dáta. 

Kým s nimi nemáte problém, neriešite to, horšie je, ak tie problémy začnú. Nechápem, ako môžu ešte fungovať, lebo poznám príliš veľa ľudí, ktorým táto „ružová firma“ robí, alebo robila problémy. Každý má slabé a silné stránky, ale táto firma má silu jedine vo vlastnej hrabivosti. A áno, môžem sa v kuse sťažovať a riešiť to, ale kto má v dnešnej dobe čas vyvolávať na zákaznícku linku, alebo obiehať ich predajne, poprípade vypisovať sťažnosti? Prečo to jednoducho nemôže fungovať? 

Gabi Halmová

Gabi Halmová

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Aj na bielej stene je množstvo odtieňov. Dôležitý je uhol pohľadu a tiež, kto sa pozerá. Všetko má svoj príbeh a ten rada hľadám. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu