reklama

Nezrušiteľná poistka

Vždy som si myslela, že ak sa dá jednoducho poistiť cez telefón, dá sa to rovnako jednoducho aj zrušiť. Veď čas je v dnešnej dobe vzácnosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Kedysi som mala auto poistené v nemenovanej poisťovni a keď som ho predala, napísala som im email o ukončení zmluvy a oni mi bez všetkého poslali na účet peniaze, ktoré som zaplatila navyše. Potom som mala druhé auto a keďže som našla výhodnejšiu poistku v inej poisťovni, tak som ju hneď cez mail uzavrela. Aspoň sa mi zdala výhodná. Papiere mi prišli dosť rýchlo a za celý čas sa nevyskytol problém. Možno aj preto, lebo som nemala žiadnu dopravnú nehodu. Jedného dňa som sa rozhodla auto predať – na jar 2015 a teda som chcela zrušiť aj poistku. Keď som zatelefonovala na infolinku, neochotná osoba mi oznámila, že musím prísť osobne a priniesť toľko dokumentov, ako keby išlo o „prepis dejín“. Kde nájdem najbližšiu pobočku mi nevedela povedať. Vraj si to mám nájsť na nete. Veď načo by bola milá, keď chcem niečo odhlásiť? Tak som si teda „našla na nete“, priniesla papiere a dostala som potvrdenie, že poistka je zrušená. Ešte mi dokonca mali poslať peniaze na účet. Ale o 3 mesiace mi prišla upomienka, že vzhľadom na svoju „zaneprázdnenosť“, som asi zabudla zaplatiť a tak mi prikladajú šek. Ignorovala som to, pretože som si myslela, že sa asi pomýlili. Nemusela som dlho čakať a prišla mi ďalšia upomienka. Snažila som sa dovolať na infolinku, ale nebolo to možné. Po dvoch hodinách som to vzdala a napísala som im mail, kde som im prescanovala aj doklad o zrušení. Po nejakej dobe mi samozrejme prišla odpoveď – bolo to presne 25.9.2015:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dobrý deň ,

obdržali sme Váš e-mail, Vaša korešpondencia bola postúpená na agentúru správy - agentúra pre maklérov v Bratislave , Rajská 15/A, Bratislava, oddelenie prevádzky, kde sa uvedené žiadosti, zmeny, platby a návrhy poistných zmlúv spracovávajú.

Doručenie výpovede nie je v systéme na zmluve zaregistrované.

Pokiaľ poistná zmluva v systéme nie je zaevidovaná ako zrušená, systém obálkovacej linky, automaticky vydá na tlač ďalšiu bankovú zloženku, na ďalšie poistne obdobie. Tato banková zloženka je však pre Vás bezpredmetná. Keď je poistná zmluva zrušená, poisťovňa zašle klientovi nespotrebovane poistné a potvrdenie o bezškodovom priebehu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak som si vydýchla, že konečne budem mať pokoj, ale to som bola dosť naivná. Čoskoro mi opäť prišla upomienka a samozrejme, že nespotrebované poistné sa mi nevrátilo. Tento mesiac mi prišiel „súhrn“ všetkých platieb za rok 2015, ktoré som neuhradila a vrcholom je posledný odstavec:

V prípade, že v stanovenej lehote poistné neuhradíte, budeme nútení postupovať v zmysle paragrafu 9 zák. č 381/2001 Z.z. o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla a stornovať Vašu poistnú zmluvu pre neplatenie poistného k dátumu 09.02.2016. K tomuto dňu Vám poistenie zodpovednosti zanikne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To, že oni dlhujú mne, asi nikoho z tejto poisťovne netrápi. Raz som bola pracovne na tlačovke, ktorú robila práve táto poisťovňa. Chválili sa tam, aký sú najlepší, ako stúpa ich nárast a podobne. Ak to robia takýmto spôsobom, ani sa nečudujem. Síce tu nejde o veľkú sumu, ale ak toto urobia viacerým, tak potom už tá suma nebude malá a rozhodne sa dá použiť lepším spôsobom ako na to, aby sa niekto navážal v drahom aute. Poznám minimálne piatich ľudí, ktorí majú s nimi podobný problém. Ide o to, že stratíte kopec času, ktorý vám nikto nezaplatí, lebo oni sa neprispôsobia vašej pracovnej dobe. Úradníčky tiež nefungujú na zrýchlený režim a hoci sa snažia, sú pomalé. Na infolinke máte pocit, že ich vlastne vyrušujete, vyžadujú nekonečné množstvo dokumentov, ktoré potrebujú a nakoniec vašu žiadosť odignorujú, lebo ju „zabudli“ 100x zaevidovať. Dozviete sa, že vlastne „oni budú nútení“ stornovať moju zmluvu. Platí tu jediné – zaujímavý je každý, kto platí, nemá žiadnu poistnú udalosť a s ničím ich neotravuje. 

Gabi Halmová

Gabi Halmová

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Aj na bielej stene je množstvo odtieňov. Dôležitý je uhol pohľadu a tiež, kto sa pozerá. Všetko má svoj príbeh a ten rada hľadám. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu